miercuri, 29 februarie 2012

mobila Ikea

Toata lumea iubeste mobila Ikea. E minimalista e ieftina..bla bla bla... Pe mine personal nu prea ma misca acest concept (ba chiar din contra) dar se pare ca nu poti vasli prea mult impotriva curentului.
Cu ceva timp in urma mama mea m-a rugat sa ii construiesc un suport de prosoape si pentru a realiza acest proiect "grandios" am apelat la un designe al genului amintit mai sus.



Lemnul folosit a fost altadata un raft jalnic ce acum era gata sa capete o alta infatisare. Am mai folosit si doua dibluri de 20, din care am confectionat oritoarele de banc, cu alte cuvinte am folosit doar lemn reciclat si sunt foarte mandru de lucrul asta.






Dupa ce am ales o bucata de lemn fara prea multe defecte, a urmat indepartarea fostelor straturi de lac si acest lucru l-am realizat foarte usor, folosind mult iubitul meu robanc.

















Odata ce am obtinut lemnul curat am marcat si taiat doua imbinari coada de randunica. Ele constiutuind astfel 90% din proiect



Dupa ce cleiul s-a uscat, m-am putut ocupa de partea care imi face cea mai mare placere; si anume: slefuirea iminarilor. Eu folosesc o rindea normala pentru munca asta, alti prefera rindelele blok dar asta este din nou doar o chestiune de alegere personala.
Pentru ca nu e mare lucru de spus la acest proiect nu am sa o mai lungesc inutil si am sa va arat proiectul gata.





In ciuda obiectiunilor mele de inceput chiar am lucrat cu placere la acest proiect "minimalist" si chiar a iesit un lucru daca nu frumos, cu siguranta functional.

In timp ce faceam niste retusuri finale cu o rascheta am obtinut talajul asta:




Frumos nu?

Sa auzim de bine!

5 comentarii:

  1. Salut.
    Faci lucruri care mă inspiră, felicitări.
    Îți urmăresc blogul de puțin timp. Personal nu fac mobilier, dar mă ocup de amenajarea propriei case (o aventură ce a început cu săpăturile pentru fundație acum 4 ani). În acest scop am de lucrat cu lemnul. Pînă acum am folosit lemn la decorarea fațadei pe lîngă acoperiș, o lucrare deosebit de grea (pe schelă, la înălțime), dar mai puțin pretențioasă în privința finisajului, deși eu am insistat asupra acestui aspect, reușind să finisez peste 100 de metri pătrați de lambriuri din lemn, cu trei straturi de lazur, cu șlefuire între ele și cu impregnarea lemnului antimucegai și antiinsecte înainte de lazur.

    Acum mă îndrept spre alte lucrări, mult mai pretențioase și de aceea îți cer un sfat. Spune-mi te rog cu ce fel de aracet (ori adeziv) lipești îmbinările?
    La finisaj ce folosești? Ulei de in ori altceva?

    Numai bine,
    Călin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca gaseti blogul meu interesant. Astfel de mesaje ma motiveaza sa il duc mai departe
      Si eu am inceput la fel, prin decorarea casei si pana la urma am ajuns aici.
      Am incercat tot felul de cleiuri inclusiv cel de oase si iti recomand cu caldura Bison D3. Este usor de lucrat cu el, se sterge excesul cu o carpa uda si are tot felul de avantaje printre care cel de a fi elastic. Din experieta mea si nu numai asta este cel mai ok
      in ceea ce priveste tratamentele lemnului este o poveste intreaga eu folosesc ceara si ulei pt ca imi place aspectul natural.
      incearca produsele naturalpaint.ro nu ai sa fi dezamagit.

      Succes!
      Daca mai ai intrebari nu ezita!

      Ștergere
  2. Mersi de informații. Nu știam că se poate combina ceara cu uleiul.
    Mersi de adresa siteului naturalpaint. Sunt destul de scumpe produsele, eu credeam că Sadolinul e scump (am dat cu Sadolin de vreo 1000 de lei anul trecut), dar ăștia sunt mai scumpi. Înțeleg că ai folosit produsele lor și sunt foarte bune.
    Poate o să postezi și un articol despre finisarea lemnului și discutăm acolo mai multe amănunte.

    Mersi încă odată.
    Călin.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cand mi-au picat ochii pe ultima poza, fara sa citesc ultimele randuri, ma intrebam ce te-a apucat sa pui poze cu pungi din plastic... Esti tare !
    Calin, poti incerca cu ulei de in sicativat. Patrunde mult in lemn, nu se decojeste ca lacul, lasa lemnului aspectul natural (ii d o usoara tenta mai inchisa culorii naturale). Pret max. 10 lei litrul. Succes !

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru comentariu! nebanuite sunt caile rindelei :)
    Toate uleiurile pt lemn sunt pe baza de ulei de in, unele mai au si ulei de terebentina sau portocal dar majoritar este uleiul de in.
    Se mai poate folosi si ceara simpla de albine (de la apicola) aplicata cu o carpa de bumbac si pistol cu aer cald.

    RăspundețiȘtergere